Header Ads

Son Haberler

Bir Teklif Talebine Etkili Cevap Nasıl Verilir?

Bir Teklif Talebinin etkin bir şekilde yanıtlanması, konunun hassasiyeti, bilgisi ve uzmanlığını gerektirirken, sizi ilgili görev için en uygun şirkete dönüştüren erdemleriniz ve karakteristikleriniz işin sahibini ikna eder. Teklif Talepleri genellikle belirli bir proje için cevap veren veya rekabet eden firmaların referanslarını hızlı bir şekilde tespit edebilecek bir uzmanlığa sahip bir grup yönetim kurulu veya komite kurulu tarafından değerlendirilir. Teklif Talebini Cevaplamak beceri gerektirir ve işi almanızı istiyoruz, bu nedenle Teklif Talebi'ne etkili bir şekilde cevap vermenizi sağlayacak bu basit ipuçlarını veriyoruz.

01 Hangi Servislerin Gerekli Olduğunu Anlıyor musunuz?
Müşterinizin endişelerini ve beklentilerini tamamen anlamalı ve de
yaplamalısınız. Her Teklif Talebinin aldığı şekilde aynı cevabı veremeyeceğinizi unutmayın. Müşterinin ne istediğine ve bunu müşteriye nasıl sunabileceğinizi vurguladığınızdan emin olun.

02 Çözülen Sorun Nedir?
Ortada bir Teklif Talebi varsa, ortada sorun var demektir. Sorunu çözmek veya yüzleşmek için kullanacağınız yöntemi değerlendirmelisiniz. Sorunu çözmek için kullanacağınız becerileri, kaynakları ve metodolojileri sunun. Müşteri hedefine nasıl ulaşacağınızı açıklayan bir plan hazırlayın ve Teklif Talebi'ni yanıtlarken bunu öncelik haline getirin.

03 Müşteri Önceliklerini Oluşturma ve Onaylama
Teklif Talebi veren çoğu kurumun, en önemli faktörden başlayarak karşılanması gereken özel gereksinimleri vardır. Kendinizi değerlendirin ve cevabınızdaki o faktöre ne kadar ağırlık verdiğinizi belirleyin. Bu önemli faktörle başa çıkmak için net ve özlü bir yol sunun.

04 Proje Kapsamı
Projenin kapsamını anlamak, konuyla başa çıkmak için gereken en iyi takımı, kaynakları ve zaman çerçevesini hazırlamanıza izin verecektir. Kapsam müşteri tarafından tanımlanmalı ve Teklif Talebin'de kaynaklar, lojistik, fikirler ile ele alınmalı ve şirketinizin bununla nasıl başa çıktığına dair geçmiş deneyimleri müşteriye anlatmalısınız.

05 Müşteri Beklentileri
Çözülemez çözümler ve metodolojilerle idealist senaryolar yaratmayın, gerçekçi çözümler hazırlayın, gerçek ekip üyeleri hazırlayın ve özel çözümler ile cevap verin ve varsa mevcut sorunları çözün. Bir program, Teklif Talebi cevabınızın bir parçası olmalı ve ne zaman başlanacağına, ne zaman tamamlanacağına ne yapılması gerektiği ve gerektiğinde geçici çözümlerin nasıl sunulacağına ilişkin beklentileri içermelidir.

06 İki Birden Daha İyi
Sorunu çözmek için alternatif yollar sunmaya çalışın. Seçilecek birden fazla alternatif sunmak, müşterinin harika bir deneyime sahip olduğunu ve mevcut sorundan kaynaklanan beklenmedik koşullarla başa çıkabileceğinizi düşünmesini sağlayacaktır. Aksi belirtilmedikçe, seçeneklerinizi listeleyin, böylece müşterinin Teklif Talebi'nizde seçebileceği birden fazla seçeneği yanıtlamasını sağlayabilirsiniz.

07 İnsan Kaynakları - Alınan Dersler
Geçmiş deneyimlerin spesifik örneklerini sunmak; üzerinde çalıştığınız benzer çözümleri ve benzer sorunları belirleyin. Size olan inancınızı artıracak ve sizi finalistlerden birine dönüştürecektir. Grubunuzu bir araya getirin, projeye katılacak takım hakkında konuştuğumuzu ve onların ortak sorunların üstesinden nasıl geleceğini açıklamalarını sağlayın.

08 Sadece Bir Siz Değilsiniz
Müşteriye verdiğiniz cevabın yanı sıra, rakiplerinizin ile de mücadele etmelisiniz. Teklifi cevaplayan tek kişi siz değilsiniz. Sizi diğer firmalara karşı seçmenin faydası hakkında gerçek fikirler sunun. Güçlü yönlerinizi vurgulayın ve zayıflığınızı en aza indirmeye çalışın. Rakipleriniz hakkında konuşmaktan kaçının, tamamen kendi hakkınızda konuşun.

09 Kazanılmış Değer
Teklife özgü sorun için talebi tamamlayacak müşteriye daha geniş alternatifler sunmak. Müşteriye ek tasarruf sağlayacak temsil ve diğer şeyleri önerin. Kullanabileceğiniz değer mühendisliği alternatiflerini veya müşterilerinize nasıl tasarruf edeceğinizi, ancak Teklif Talebi'nde belirtilen sorunu çözdüğünüzü listeleyin.

10 Takımı
Benzer projelerde çalışan tecrübeli kilit kişileri dahil edin. Konu dışı etkinlikler, eğitim ve diğer öğrenme deneyimleri ile takım üyelerini kullanın. Kaynaklar, projeye ayrılan süre, ne zaman katılacakları ve kaynakların projeden ne zaman geri çekileceği hakkında bir kuruluş şeması sunun.

11 Zaman dilimi
Şimdiki zaman çerçevesi ve sorunun nasıl çözüleceğine ya da uygulama sürecinin nasıl devam edeceğine dair spesifik programlar kullanabilirsiniz. Bir P6 veya MS Proje programı, projeyi anladığınızı ve kaynağının daha iyi yüklendiğini gösterir.

12 Kaynaklar Sunun
Üzerinde çalıştığınız benzer sorunlara sahip benzer kurumları ve ne tür çözüm ve sorunlarla uğraştığınızı belirleyin. Diğer müşterilerle benzer sorunlarla ilgilenirken kilit personellerini, proje boyutunu, programlarını, maliyetlerini ve karşılaştığı sorunları listeleyin.

Hiç yorum yok